Terkejut bila silau mata tinggi selama 15 tahun kini menurun.

October 10, 2016

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Jiha dah pakai spek sejak umur 9 tahun lagi. Bila umur Jiha 18 tahun, ada masalah silau mata pula. Dan semakin meningkat usia, silau mata jadi semakin tinggi dan sangat tidak selesa. Kos pun semakin bertambah disebabkan spek dengan silau ataupun contact lense khas untuk masalah silau ni harganya boleh tahan tinggi juga. Kos untuk keduanya kalau buat serentak , paling minimum pun RM1000.


Itu kalau dari segi kos. Kalau dari segi kesihatan mata, banyak kekurangan orang yang ada masalah silau mata tinggi ni. Macam Jiha sendiri, apa yang Jiha alami ialah kerap sakit kepala sebab tak tahan bila cuaca panas. Lebih-lebih lagi kalau memandu yang memerlukan fokus. Mata Jiha kerap berair hingga boleh menggangu pemandangan. Bahaya sangat memandu dalam keadaan ini. Memandu malam pun sukar disebabkan mata tak tahan dengan cahaya lampu kereta lain dan lampu jalan.

Kalau berjalan-jalan dalam shopping mall pun sama. Biasanya kalau di mall, mereka pasang lampu kuning kan. Mata sangat tidak selesa, terpaksa kedip-kedipkan mata supaya dapat melihat dengan jelas. Mesti orang kalau tengok Jiha dia rasa pelik hehehe. Bekerja mengunakan laptop dan handphone pun sukar kerana mudah pening melihat cahaya. Tetapi kini, masalah itu semua sudah berkurang, terutama masalah mata berair bila lihat cuaca panas ataupun cahaya terang. Jiha dapat memandu dengan lebih selamat. 

Mula-mula tak perasan sangat dengan perubahan ini, tetapi bulan lepas, Jiha pergi berjumpa Optometrist untuk membuat contact lense sebab contact lense sekarang hampir tamat tempoh. Terkejut Jiha bila dapat tahu yang bacaan silau mata menurun. Sejak ada masalah silau mata tinggi 15 tahun yang lepas, tak pernah menurun malah semakin meningkat bacaannya. 

Jiha mengamalkan supplement Shaklee, antaranya ialah Vivix yang kaya dengan antioksidan. Ini ikhtiar Jiha sebab untuk orang yang rabun dan ada masalah mata, memang sangat digalakkan untuk mengamalkan makanan yang tinggi antioksida. Kita boleh makanan yang ada antioksida seperti goji berries, blackberries dan beberapa jenis lagi. Tetapi sebenarnya masih tidak cukup kalau diambil dari makanan sahaja, sebab itu lah Jiha ambil supplement.

 Klik gambar untuk cerita lanjut
Bacaan silau mata Jiha menurun

Vivix sangat kaya antioksidan. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Sekiranya anda ingin berikhtiar dengan Vivix, bertindak segera. Masalah mata boleh menyukarkan kerja harian kita. Jiha sendiri sudah berpengalaman jadi Jiha tahu betapa sukarnya jadi orang yang rabun dan ada masalah silau mata tinggi. Untuk pembelian, boleh hubungi / whatsapp Jiha di 0123807024.


LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments

Thanks Lovelies